רשמים מביקור הבכורה באצטדיון עירוני עפולה

הנחיתה הכואבת בליגת המשנה זימנה לאוהדינו ביקורים במחוזות להם רובם לא הורגלו. מלבד טדי המפואר, שאר תריסר מגרשי הכדורגל בהם נבקר בעונה הקרובה אינם משרתים בדרך קבע "קבוצות ליגת על לגיטימיות". בעצם, מעבר לאצטדיונים החדשים (נס ציונה ועפולה), רק בודדים מאוהדינו זכו להיות נוכחים במגרשיהם של לוד, ורמלה. מה גם שאת אשקלון, הרצליה, לויטה, גרין ועילוט כבר הספקנו לשמחתינו לשכוח.

בקווים כללים: מהאצטדיונים היחידים בהם תזכה הקבוצה לרשום הופעת בכורה בתולדותיה. נבנה לפני כשנתיים בלבד, בקרבת צומת עפולה עילית והכיל תחילה כ-1,000 מקומות ביציע אחד במערב האצטדיון (שכיום משמש את אוהדי הקבוצה האורחת). האצטדיון הקטן לא הספיק כדי לארח משחקים בליגה הלאומית ועל כן החל משנת 2013 עמלו בעפולה במרץ רב לשידרוג מאסיבי במסגרתו הוקם יציע נוסף ממזרח למגרש עם 2,000 מקומות נוספים, הורחב היציע המערבי על ידי בניית יציע עליון לעיתונאים ומכובדים מעל היציע ונוסף מגדל לתקשורת שיאפשר שידור חי מהמשחקים, כמו כן שודרגה באצטדיון תאורת המגרש ועמדת הקופות. העבודה הסתיימה ממש עם פתיחת העונה הנוכחית.

חווית ההגעה: כשעה וחצי נסיעה מהמרכז (ביום חול). למרות שבעפולה נערכו למלא את האצטדיון, בפועל נכחו פחות מ-1,500 צופים. ע"פ נתוני אחראי האבטחה, את היציע המזרחי איכלסו כ-400 זהובים ואת המזרחי כ-900 עפולאים. מחירי הכטיסים תאמו את הסטנדרט בליגת המשנה (40 מבוגר, 20 נער/חייל/ילד/נכה/אישה).

fans_s14-15_r6_29

טעון שימור:

1) המתחם והציעים חדשים ומרשימים. כמובן שטרם הספיקו לטעום את ברבריותו של האוהד הישראלי הקלאסי ובינתיים מציעים חווית צפייה ברמה גבוהה, בוודאי במונחים של ליגה לאומית.
2) אנשי האבטחה באצטדיון לא הרעימו קשיים על הכנסת ציוד העידוד, גם אם לא הגיע בשעה אחידה.

טעון שיפור:

1) בעפולה הרימו מתחם מפואר הכולל גם מגרשי אימונים הצמודים לאצטדיון, אך טרם הוסדר איזור חנייה מוגדר והפרדה מסודרת לאוהדי הקבוצה האורחת. חלק מאוהדינו השתלטו על מגרש החול מאחורי היציע המזרחי ואלו שהגיעו באיחור קל נאצלו לנדוד לרחובות הסמוכים.
2) עמדת הקפיטריה המאולתרת והמינימליסטית כמעט וקרסה תחת העומס. ל-400 מאוהדינו זה הספיק בקושי. מה יקרה במשחקים בהם היציע יאוכלס במלואו?
3) בפור ענק מעל כל החסרונות, בלט בהיעדרו לוח התוצאות. זה מוצר צריכה בסיסי, לא?

 

fans_s14-15_r6_22

אנקדוטות נוספות:

1) חדרי ההלבשה צמודים ליציע המזרחי (יציע אוהדי עפולה). בסיום המשחק נפתח המתחם כולו לרווחה לציבור הרחב. לא נדרשתי להתאמץ בכישורי הסתננות מיוחדים כדי להרוויח תמונה עם כוכב עפולה קהינדה בדרכו למקלחות. נקווה שבמשחקים נפיצים האיזור הופך לטיפה יותר סטרילי.
2) ואם בסטריליות עסקינן, איך בדיוק יסתדרו יושבי יציע הכבוד (או אולי יש לאמר "מרפסת הכבוד") אשר נבנה בדיוק 3 מטרים מעל מרכז יציע אוהדי הקבוצה האורחת, במקרה של עימות מילולי/פיזי? רק לי עולה בראש התמונה של גאידמק ומשפחתו של ליאור אסולין מהמשחק באצטדיון "הבונבוניירה" מול ביתר ב-2005/06?

 

נתראה בטדי.

* תמונות נוספות מעמוד הפייסבוק של אתר בסטסול

Comments are closed.