"אני עדיין לא הבעלים והשקעתי קרוב למיליון וחצי שקל"

ברק אברמוב סופר את הדקות עד חודש מאי, אז הוא אמור, על פי ההסכם עם משה דמאיו, להפוך לבעל הבית, ובינתיים שם הכול על השולחן.
פרסום? "אם הייתי מחפש את זה, הייתי נותן לרני רהב מיליון וחצי שקל ומגיע לכל בית בישראל".
דמאיו? "העברתי כסף לחיזוק בינואר, אבל הוא נוצל בתקציב השוטף. ועדיין הצעתי עזרה. אם אנחנו והוא ניצמד לחוזה, נרכוש את הקבוצה"

בדיוק כשהגענו אל ברק אברמוב, הוא סיים פגישה עם יו"ר ארגון האוהדים "אריות יהודה", כפיר עמר, וסידר לו מימון לאוטובוס שייקח את אוהדי בני יהודה לסכנין. בבית הקפה שמתחת לביתו, אברמוב, 32, הבעלים של "ג'פאניקה", "יוגו", "קפה ויולה" ועוד, יושב בנחת ובראיון נרחב לאתר "אריות יהודה" הוא פותח את כל הקלפים. האיש שלראשונה בתולדות בני יהודה מסתמן כרוכש הפוטנציאלי הרציני ביותר שאי פעם התעניין בקבוצה – כבר חצי שנה הוא בתמונה, מסביר מה בדיוק המצב כעת: "כשבאנו בקיץ לקנות את הקבוצה, היה תג מחיר שנדרש מאיתנו לשלם השנה כדי לקבל את האופציה לרכוש אותה. בנינו את זה בשתי קטגוריות: האחת שתאפשר לפתוח את העונה – כל התשלומים שדורשת הבקרה, השנייה: כסף שיישמר לחיזוק בינואר. את הכסף שנועד לפתיחת העונה שילמנו בתחילתה ואת הכסף של ינואר העברנו ביום ראשון השבוע. בדיעבד, הבנתי שמשה דמאיו בנה על הכסף של ינואר כחלק מהתקציב הקיים ולא ייעד אותו לחיזוק הקבוצה. ועדיין, באתי ואמרתי שאם יש שחקן רלוונטי שהקבוצה רוצה, שידברו איתי ואם צריך להביא כמה שקלים, אביא."

כמה כסף השקעת עד היום?
"קרוב למיליון וחצי שקל".
כמה אתה מתכנן להשקיע כבעלים?
"מן הראוי שהסכום יהיה גבוה יותר. אם נצרף אלינו עוד אנשי עסקים, זה יכול להגיע לחמישה-שישה מיליון שקל. זה סכום שאני לא מאמין שמישהו מביא מהבית בעוד קבוצה, אולי חוץ מבמכבי ת"א".
אז לאיזה תקציב אתה שואף?
"16-17 מיליון שקל".
כמה מתוך זה תקציב שחקנים?
"עשרה מיליון".
מה תקציב השחקנים היום?
"6.5 מיליון שקל. בחוזה עם דמאיו התחייבתי להעלות את תקציב השחקנים ב-25 אחוז לפחות".
הרבה אוהדים שהקבוצה חשובה להם חושבים שאתה כאן בשביל לחפש פרסום, ולא כדי לקחת את הקבוצה.
"בוא נגיד את זה בצורה הכי פשוטה. אם הייתי מחפש פרסום, הייתי מבקש שעל החולצות יהיה כתוב 'ג'פאניקה' או 'יוגו' או אחד המותגים האחרים שלי. הפרסום בבני יהודה לא מעניין אותי. במיליון וחצי שקל שהכנסתי לבני יהודה הייתי יכול לקחת את רני רהב, ולהגיע לכל בית בישראל. אוהדי בני יהודה הם לא אנשי עסקים שאני צריך שיכירו אותי, וגם עיריית ת"א לא תתייחס אלי יפה יותר בגלל שאני משקיע בבני יהודה. אני יודע מאיפה זה בא להם, לאוהדים שמדברים על כך שאני מחפש פרסום. האדם שאנחנו קונים ממנו את הקבוצה אמר, ולא לבן אדם אחד או שניים, שאנחנו סתם ושלא באמת נקנה. בסדר, זכותו, למרות שהיום הוא כבר לא אומר את זה".

דיברת קודם על קבוצת ניהול. מי יהיה שם מלבדך?
"התחלתי לעבוד על קבוצת ניהול של אנשי עסקים המוכרים לי אישית ושעבדתי איתם בעבר. אני רוצה שקבוצת הניהול הזו תורכב מאנשי עסקים שאני יודע שהם אנשי מילה ושעשיתי איתם עסקים בעבר. בני יהודה זה לא עסק כלכלי, לא אגיע לשם כדי להרוויח כסף. אנחנו באים לתרום. אני רוצה קבוצה טובה, לא עם תקציב מינימום אלא הרבה מעבר לכך, ולזמן ארוך, לא לשנה-שנתיים. והדרך הנכונה לשם היא באמצעות קבוצת ניהול של כמה אנשי עסקים".

דיברת כמה פעמים על אצטדיון לבני יהודה. איפה זה עומד מבחינתך?
"המטרות שלי הן להביא תארים לבני יהודה ולדאוג שיהיה לה מגרש משלה. הייתי במשחק אחד בשכונת התקווה ולא סבלתי, אבל זה לא מתאים לליגת העל. צריך לשפץ את המגרש בשכונה או לבנות אחד חדש.

לבני יהודה פוטנציאל גדול של קהל אוהדים, הרבה מעבר לגרעין הנוכחי המונה כיום בין 2,000 ל 3,000. יכול להיות שנעשות טעויות בכל הקשור לשיווק הקבוצה.
"איש השיווק שלנו בקבוצה יצטרך להביא לי תשובות ברורות בנושא הקהל. לא רוצה משחקי בית עם פחות מ-5,000 אוהדים. שיביא אותם בחינם, שימשוך אותם מהבית, לא מעניין אותי. אני רוצה שהשחקנים יעלו לדשא וייראו צבע: דגלים, בלונים, ילדים, נשים, מבוגרים. הכול מכל. זה מה שחשוב לי".
כלומר, יהיה איש שיווק? כי כרגע אין.
"כרגע אין הרבה דברים".
ברור לך ששום שיווק לא יעזור אם הקבוצה לא תצליח.
"ברור. אבל אני לא משחק על המגרש. אם אני מביא תקציב שחקנים של עשרה מיליון שקל, צריכה להיות קבוצה טובה. ואני מאמין שנעשה את זה".
מה עם מחלקת הנוער?
"אני כועס על עצמי שלא יצא לי להגיע להרבה משחקים של מחלקת הנוער, מגיל ילדים ועד הנוער עצמו, ומבטיח שבחודש הקרוב אעשה את זה הרבה. זה מעניין אותי ברמה האישית. כשאקח את המועדון, כל ילד שירצה להצטרף למחלקה והוריו יתקשו לממן את זה, יקבלו עזרה מאיתנו. ולא רק ילדים ישראלים, אלא גם ילדי עובדים זרים ואחרים שגרים בשכונה".
יש דוגמאות לעזרה שנתת מעבר להתחייבויות שלך?
"כן. שמתי עשרה אחוזים מעל מה שהתחייבתי בדיוק בשביל הדברים האלה. למשל שכירת רכב לאמיר עגייב".

Barak_avramov_1

אברמוב בביתו בזמן הראיון

 

שחקן אהוב בקבוצה?
"אביב חדד".
מהי בני יהודה בשבילך?
"מלחמה".
שיר קהל אהוב?
"יוסי תכניס את הילד".
מסעדה אהובה בשכונה?
"בוסי".
שחקו עבר אהוב?
"אהוד בן טובים. ואגב, אשמח אם שחקני עבר כמו אלון מזרחי ו/או סהר מזרחי ישולבו במערכת".
לסיום, זרוק משהו אופטימי לאוהדים.
"לא באתי לטיול ולא כדי לקבל פרסום, אלא נטו מאהבה. באתי לא לשנה ולא לשנתיים, ואני מאמין שנעשה דברים יפים ביחד. האוהדים צריכים להאמין בנו כי אנחנו באים בטוב, ובי במיוחד, כי אני הולך לנהל את המערך הזה. ושיהיה בהצלחה לכולנו".

Comments are closed.